Pages

Subscribe:

Labels

Thursday, March 10, 2011

A special day.

It takes 7 days to make a week. And 1 day to make it special. I guess, today is my special day. Why? WHY? Coz, today is the only day, I started my day differently. Biasa nya aku bangun pegi hantar budak budak sekolah dan balik beli nasi beberapa bungkus untuk aku makan. So malam tadi, tepat pukul 12.01am aku bukak fb, tetbe ada sesuatu yang menarik perhatian aku. Ternganga mulut aku sebab aku tengah menguap. Rupa rupanya hari ni birthday adik perempuan aku, asma. Haa, apa aku nak buat ni. I should thank mark zukernberg ( lantak la nama ko macam mana nak eja sebab ko pelik sangat ) sebab aku tak penah ingat birthday adik beradik aku but starting from today, I will. Hehe.


Dia tengah tidur. Dengan lajunya aku lari, terus terkam adik aku and sing the birthday song. Im pretty sure my neighbours said im crazy cuz screaming out loud last night. Who cares. She smiled and I know, she was dreaming . so woke up and asked my lil sis and bro to the park nearby. Jogging la. Dah duk ternak lemak badan pun dah besar dari lembu ni.


Kat taman tengku anis,


We barely run halfway coz my lil sis cant catch up. Berat sangat ngan lemak kot. So, we stop and just walk all the time. Few things caught my eyes. 1st, people who came wearing jeans and slippers. Obviously, again, u’re at the wrong place BRO! come on lah. Must I bring along extra track suits? Dan ada 3 kumpulan pagi tadi. 2 group tengok aerobic dan 1 group lagi buat kamehameha ataupun nama klasiknya taichi. Aku tergelak sorang sorang kot dan aku cakap camni, “nak buat kamehameha macam dragon ball boleh? PLEASE. “ dalam hati jela. Budak kecik ni boleh pulak perasan satu gaya taichi, when the old man scratching his tuttt. Not need to mention here. Bengong budak ni boleh gelak pulak. Im not sure that is one of taichi or not.

ni la kamehameha aku cakap tuh.


Haaa, satu kumpulan aerobic kinda lame sebab gerak slow slow macam taichi. Tak berpeluh kot. So waste of time. 1 group lagi pulak, laju gilak. Menari nari sampai ada yang panjat pokok. Eh, tuh monyet. Silap pulak. So I took two of em for breakfast and we ate roti canai(s) which mean, jogging is a waste coz we make more fats after we lose some. I think my jogging definition is lose some then gain double fats. A complete useless effort.

oh. lupa pulak, adik aku ada tanya something tadi;


"abe, bahagian atas pokok cari matahari dan akar bergerak cari air kan..?"


"yup."


"tapi kenapa akar pokok ni tak bergerak pun?", sambil pijak akar-akar pokok.


"errrr....."


sapa boleh tolong jawabkan?


p/s: " Losing ( not dead ) a friend greatly make me sad and i always hoping that u will come back someday."


0 orang makan katak: