Pages

Subscribe:

Labels

Friday, September 23, 2011

Korang Ada Roommate Yang Macam Mana?



Assalamualaikum.



Sedikit guideline aku jumpa kat google.



Kalau cakap pasal roommate ni, memang takkan habes la jawabnya. Lagi lagi kalau nak cerita pasal perangai roommate masing masing. Ada yang sampai bergaduh, bertumbuk, tikam menikam kalau dah tak puas hati. Ada pulak kalau ditegur, mula la nak melenting. Buat muka beruk tak puas hati. Bagi aku, setiap teguran kena la terima dengan hati terbuka. Bukan orang tegur tak bersebab tapi ni untuk kebaikan bersama jugak.Tapi cara tegur pun kena la betul.




Ni muka tak puas hati kalau kena tegur.



Contohnya kalau dah habis makan tuh, tak basuh pinggan gelas yang dia guna. Habis tuh, siapa nak basuh kan? Kalau makan maggi pulak, buang sisa dalam sinki, pastu tersumbat? Sebenarnya ni perlukan, ermm, omputih cakap common sense. Tengok roommate aku, okay je. Alhamdulillah la setakat ni takde masalah kecuali benda yang remeh temeh. Nanti dorang paham la tuh. Benda kecik je jangan nak dibesarkan, ye dok?



Masa aku tengah boring giler takde report, homework nak dibuat, layan la video kat youtube dan aku terjumpa 1 video ni. Agak menarik jugak sebab dia kategorikan 6monsters as a roommate. HAHA. Nice one! Korang ada roommate yang macam mana?


Ceh! Takleh nak letak kat sini pulak video tuh. Tapi nah tekan [Ni roommate saya] untuk ke video tersebut.

Thursday, September 22, 2011

Anak Luar Nikah Bersepah!.

Assalamualaikum.



Kali ni aku nak penuhi permintaan the one and only fan of Katak Terbang, Amir Kaki. Dia mintak aku buat entry pasal anak anak binatang. Dia cakap nak yang rare. Dah nama pun rare memang susah la nak cari tapi aku usaha sehabis boleh. So This Is It. Anak yang dilahirkan tanpa hubungan yang sah digelar anak luar nikah, kan? hehe.



Anak landak.




Anak kucing belang.




Anak errrr...




Anak singa laut+polar bear?




Anak hang!




Anak mickey mouse




^-^



Comel kan?




-

-

-

-

-


Ni semua orang pun kenal kan,


Anak kita.



Last but not least, the most adorable one..

-

-

-

-

-

-





Aww! So cute. Nak sekor!