Pages

Subscribe:

Labels

Monday, July 26, 2010

Malam Nisfu Syaban...

Salam. Anda mungkin ingat K nak cerita pasal kebaikan malam nisfu syaban ni. oh tidak!

Sebab K rasa anda semua dah tau pasal perkara tersebut.

Bila K kat masjid, tengok budak-budak kat belakang, teringat masa muda-muda dulu.
Ye laa. Duk kat belakang sambil tengok nasi dan air.
Ni time kecik2 dulu....sebelum pegi masjid;

"woi, malam ni ade nasi free ke? Klo xde, xnak ah aku pegi masjid."
ada jugak yang jawab,

"mestila ada, rugi oo..jom ar ajak geng kita. Amek banyak-banyak!"
*dialog korang kena baca dlm loghat kelantan.

haaa..bila je imam dah habis baca doa untuk solat Isyak, K laa yang first duk depan nasi tuh.
Berebut-rebut kitaorang. Macam kat Palestin je. Tumbuk sana, smackdown sini. "woi! tu nasi aku la!! (sambil pegang nasi kiri kanan)...
macam-macam ada, tu la, bila tengok semalam, senyum sorang-sorang.
Ni laa time K kecil dulu. Anda bagaimana?

2 orang makan katak:

ayesyaazreena said...

selamat berpuasa~~~~

cp0w said...

poso ko dop hr ni?
haha.saya mao berpose.tapi ter cuti la plak.neway, dgr bacaan yaasin pun da ok.